هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

فیلم ۳۰۰ از نگاه شما . . .

 

۳۰۰ عنوان فیلمی است که از روی کتاب مصوری نوشته فرانک میلر به همین نام توسط شرکت "برادران وارنر" ساخته شده است. در سال ۱۹۶۲ (۱۳۴۱) نیز فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شد و در ایران هم به نمایش در آمد. این فیلم به کارگردانی زاک اسنایدر (به انگلیسی Zack Snyder) به موضوع نبرد ترموپیل بین سپاه ایران در زمان خشایارشا با سپاه یونان در زمان لئونیداس در سال ۴۸۰ پیش از میلاد می‌پردازد. این نبرد به ادعای داستان و فیلم در تنگهٔ ترموپیل در نزدیکی آتن رخ داده و وانمود شده‌است که در آن ۳۰۰ نفر از رزم آوران اسپارت در برابر سپاه یک میلیونی خشایار شاه مقاومت می‌کنند. در این نبرد که حدود سه روز به طول می انجامد ارتش امپراتوری هخامنشی در برابر ۳۰۰ رزم آور اسپارتی در تنگهٔ ترموپیل متوقف شد و تنها زمانی توانست آنها را شکست بدهد که در اثر خیانت یک یونانی راه دیگری برای دور زدن آنها و محاصره اسپارتی ها یافت.

فیلم ۳۰۰ که با استفاده از تکنولوژی پرده آبی ساخته شده، توجه بینندگان و منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده‌است و یک بازی رایانه‌ای نیز بر اساس آن منتشر شده‌است. این فیلم از ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ (۹ مارس ۲۰۰۷) در آمریکا در تعداد بی سابقه‌ای سینما به نمایش عمومی در آمد و در دو روز آخر هفته با استقبال بسیاری در آمریکا روبرو شده است و به فروشی معادل هفتاد میلیون دلار رسیده است که استقبالی غیر منتظره محسوب می شود.

این فیلم ایرانیان را وحشی و غارتگر و سربازان یونان را فداکار و دلاور می‌نمایاند. برخی از ایرانیان معتقدند که این فیلم توهینی به ایرانیان و تاریخ این کشور است و علیه آن دست به کار تهیه طومار اینترنتی و یا بمب گوگلی (سایتی که با لینک دادن به آن رتبه اش در گوگل بالا می آید و اعتراضی علیه این فیلم است) شده اند. آنها می گویند علاوه بر تحریفات تاریخی که در فیلم رخ می نماید، چهره ایرانیان بی شباهت به هیولاها نیست، در حالی که در اصل کتاب مصور فرانک میلر نیز ایرانیان به همین شکل به تصویر در آمده اند. فیلم بسیار به رمان مصور فرانک میلر وفادار است بنابراین بیان هرگونه مطلب خلاف واقع از سوی نویسنده رمان و اشاعه گسترده آن از جانب تهیه کننده فیلم می‌باشد.

 

                                       

                                                     پوستر فیلم ۳۰۰

 

کارگردان

زاک اسنایدر

نویسنده

زاک اسنایدرفرانک میلر

بازیگران

جرارد باتلر
لنا هدی
دیوید ولهام
میشل فسبندر
ونسنت رگان
رودریگو سانتونو

 

توزیع‌کننده

برادران وارنر

 

مدت

۱ ساعت و ۵۷ دقیقه

زبان

انگلیسی

 

 

                                      صفحه در وبگاه IMDb

 

 

لینک برای دیدن قسمتی از این فیلم

http://www.alef.ir/mambots/content/playerflv/300a.wmv

 

نظرات 10 + ارسال نظر
کیومرث یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 17:54

از وبلاگ ات خیلی خوش اومد وبلاگ ات حرف نداشت
خوب خوب خوب بود

جذیذ یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 20:40

http://goftamnaroo.blogfa.com/
http://saghareshabro.blogfa.com/

علی یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 21:00 http://zeromusic.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبایی داری من شما را لینک کردم منتظر هستم تاشما جواب"من هم شما را لینک کردم"را در بخش نظرات وبلاگم ببینم

با تشکر مدیر وبلاگ zeromusic

حامد یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 22:57 http://www.mishaa65.blogfa.com

سلام.حال شما؟سال نو رو بهتون تبریک میگم.بابا این همه مطلب و لینک رو چطوری کنار هم میذارین .من که حوصله ندارم . فقط مینویسم.از اینکه به من سر زدین ممنون

رضوان سه‌شنبه 14 فروردین 1386 ساعت 09:37 http://dosetdaram6ta.blogsky.com

سلام

وقتی خدا بهت میگه باشه چیزی رو که میخوای بهت میده
وقتی میگه صبر کن چیز بهتری بهت میده
وقتی بهت میگه نه یعنی داره بهترین ها رو برات آماده میکنه

حامد پژواک سه‌شنبه 14 فروردین 1386 ساعت 17:25 http://pejwak.blogsky.com

سلام
وبلاگت خیلی تحسین برنگیزه
موفق باشی دوست من.
خدا نگهدارت

نظر چهارشنبه 15 فروردین 1386 ساعت 15:42

سلام.وبلاگ خوبی داری.بهت تبریک میگم.مثله من خوش سلیقه هستی ! ! !میگم بیا با هم تبادل لینک کنیم.منتظرم.در ضمن از بلاگ من ذیذن کن ئ البته نظر یادت نره.منتظر نظر خوشکلت هستم.
بای تا های

نسرین چهارشنبه 15 فروردین 1386 ساعت 16:04

عشق واقعی و فنا ناپذبر عشقهای ما ها نیست.که عشق حقیقی و اصلی عشق به خداوند و اولیای خداست.عاشق واقعی مولانا و حافظ هستند نه ما.اگر عشق زمینی هم وجود دارد تنها برای رسیدن به خدای مهربان است.ازدواج شاید مقدمه ی قرب الهی باشد.نباید به این دنیا و مافیها اندیشید چرا که اینها فنا پذیرند.شما انگار خیلی غمگین هستید.نباید اینطور باشد.من هم زمانی مثل شما بودم و شاید تجارب زیادی در این زمینه داشته باشم.تنها توصیه ای که می توانم بکنم این است که محدود نکنید خودتان را.اگر عاشق کسی هستید که او را خیلی دوست دارید سعی کنید به آن وجود مقدسی که این عشق را و آن معشوق را بوجود آورده هم کمی بیاندیشید.دیگر اینکه کتاب نامه های فهیمه از انتشارات سوره را حتماَ مطالعه کنید.



سلام.وبلاگ خوبی داری.بهت تبریک میگم.مثله من خوش سلیقه هستی ! ! !میگم بیا با هم تبادل لینک کنیم.منتظرم.در ضمن از بلاگ من ذیذن کن ئ البته نظر یادت نره.منتظر نظر خوشکلت هستم.
بای تا های

کتایون دوشنبه 20 فروردین 1386 ساعت 10:58

سلام دوست گلم خوبی ... وبلاگت زیبا و پر محتواست ... اما می تونه بهتر از اینا باشه ....
---------------------
ما هم در همین نزدیکی ها کلبه ای داریم قدیمی اما با صفا ... ساکنانش وفاداران به عشق هستند هرچند که زخم ها خورده اند اما وفادار می مانند چرا که عشق را آسان به دست نیاورده اند .... به کلبه ما هم سر بزن تا با آمدن تو دوست جدید هر چه از عشق می دانیم برایت بگوییم و تورا با محبت و وفاداری آشنا کنیم ... منتظرت می مانیم
----------------------
در ضمن یه مطلب نوشتم با عنوان " هرچه پیش آید خوش آید .... " خیلی دوست دارم نظرت را راجع به اون مطلب بدونم .... منتظرم زیاد منتظرم نزاری ها ... حتما نظرت رو بگو ... واسم مهم و ...
------------------------
راستی آماده تبادل لینک هم هستیم اگه خواستی ما رو لینک کن بعد تو بخش نظر هامون بگو تا لینکت کنیم
-------------------
یا علی

بهار یکشنبه 26 فروردین 1386 ساعت 09:48

مرا که با تو شادم پریشان مکن
بیا و سیل اشکم به دامان مکن
بیا به زخم عاشقان مرهم
دل مرا یکدم ز غم رها کن


..................................................................
نمی توانم سخن نگویم
اگر بپر سد کسی ز حالم
فلک به سنگ کینه ها
شکسته قامت مرا
مگرچه کرده ام خدایا؟
شکسته سر شکسته پا
زیار اشنا جدا
کنون کجا روم خدایا؟

.........................................................


سلام .خوبی
شبت ستاره بارون .
لظت بردم.شاید روزی منم صندوقچه دلم رو باز کنم . امیدوارم بهشه داخلشو .................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد