هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

آموزش یکپارچه سازی یا دیفرگ (Defrag) کردن دیسک ها

 

 

وقتی که شما فایلی رو روی دیسک سخت ذخیره می کنید ، ویندوز تا جایی که امکان داشته باشه اون فایل رو در اولین بخش قابل دسترسی دیسک سخت (که در اصطلاح کلاستر نام دارد) قرار میده و اگر هم قسمتی از اون جا نشد ، ادامه رو در کلاستر بعدی ذخیره می کنه . در ابتدا این نوع ذخیره سازی فایل ها مشکلی رو برای دیسک بوجود نمی آره اما به مرور زمان این فایل ها روی دیسک سخت ، گسسته میشه و بعد از مدتی که می خواهید یه برنامه رو باز کنید ، ممکنه که مدت زیادی معطل بشید .

 

برای حل این مشکل چه باید کرد ؟

 

برای پیشگیری و احیانا رفع این مشکل میتونید از ابزار Disk Defragmenter ، که تو خود ویندوز قرار داره استفاده کنید . با استفاده از این ابزار مفید ویندوز میتونید فایل های دیسک خودتون رو یکپارچه سازی کنید و شاهد سریع تر اجرا شدن برنامه ها باشید . برای استفاده از این ابزار مفید ویندوز ، روی دیسکی که میخواهید این عمل رو روی اون انجام بدید کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Properties رو انتخاب کنید . در پنجره ای که باز میشه روی تب Tools کلیک کرده و حالا از قسمت Defragmentation روی دکمه Defragment Now کلیک کنید . در پنجره باز شده ، شما ابزار یکپارچه سازی دیسک رو مشاهده می کنید و با زدن دکمه Defragment کار آنالیز و یکپارچه سازی فایل ها شروع میشه  .

 

                                     

 

مدت زمان یکپارچه سازی دیسک

 

مدت زمان یکپارچه سازی به حجم دیسک ، تعداد و حجم فایل های روی دیسک بستگی داره . هنگام یکپارچه سازی دیسک ، یک نوار در پنجره Disk Defragmenter میزان پیشرفت اون رو نشون میده . بعد از اتمام یکپارچه سازی دیسک میتونید با کلیک روی View Report ، اطلاعاتی جزئی در مورد دیسک یکپارچه سازی شده بدست بیارید .

دوستان ، دیشب که داشتم بخش مورد علاقه خودم از اخبار 20:30 ، یعنی بخش خبرهای آی تی رو میدیدم ، دیدم این بخش با موضوع اینکه چند وقت به چند وقت دیسک رایانه خودتون رو دیفرگ می کنید شروع شد و توضیحاتی در مورد زمان انجام این کار داده شد و همونطور که گفته شد بهتره که این کار رو هر دوسه هفته یه بار انجام بدید . ولی تنها چیزی که کم داشت این بود که اصلا گفته نشد که دیفرگ کردن چیه و چطور باید این کارو کرد و من هم تصمیم گرفتم این پست رو به این موضوع اختصاص بدم تا عزیزانی که نمیدونن ، بدونن.

 

برگرفته از سایت ایرانیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد