هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

حالمان بد نیست ، غم کم می خوریم + دانلود فایل صوتی شعر






حالمان بد نیست غم کم می خوریم

کم که نه! هر روز کم کم میخوریم

 


آب می خواهم،‌سرابم می دهند

عشق می ورزم عذابم می دهند

 


خود نمی دانم کجا رفتم به خواب

از چه بیدارم نکردی آفتاب؟

 

خنجری بر قلب بیمارم زدند

بی گناه بودم و دارم زدند

 

 

دشنه ای نامرد بر پشتم نشست

از غم نامردمی پشتم شکست

 


سنگ را بستند و سگ آزاد شد

یک شبه بیداد آمد،‌داد شد

 

 

عشق آخر تیشه زد بر ریشه ام

تیشه زد بر ریشه ی اندیشه ام






ادامه مطلب را حتما بخوانید




عشق اگر اینست مرتد می شوم

خوب اگر اینست من بد می شوم

 

 

بس کن ای دل نابسامانی بس است

کافرم دیگر مسلمانی بس است

 


در میان خلق سردرگم شدم

عاقبت آلوده مردم شدم

 


بعد از این با بی کسی خومی کنم

هرچه در دل داشتم رو می کنم

 


نیستم از مردم خنجر بدست

بت پرستم بت پرستم بت پرست

 


بت پرستم،‌ بت پرستی کار ماست

چشم مستی تحفه ی بازار ماست

 

 

درد می بارد چو لب تر می کنم

طالعم شوم است باور می کنم

 


من که با دریا تلاطم کرده ام

راه دریا را چرا گم کرده ام؟

 

 

قفل غم بر درب سلولم مزن!

من خودم خوش باورم گولم مزن!

 


من نمی گویم که با من یار باش

من نمی گویم مرا غم خوار باش

 


من نمی گویم؛ دگر گفتن بس است

گفتن اما هیچ نشنفتن بس است

 


روزگارت باد شیرین ! شاد باش

دست کم یک شب تو هم فرهاد باش

 

 

آه ! در شهر شما یاری نبود

قصه هایم را خریداری نبود!!!

 


وای! رسم شهرتان بیداد بود

شهرتان از خون ما آباد بود

 


از درو دیوارتان خون می چکد

خون من، فرهاد،‌ مجنون می چکد

 

 

خسته ام از قصه های شومتان

خسته از همدردی مسمومتان

 


اینهمه خنجر، دل کس خون نشد

این همه لیلی،‌کسی مجنون نشد

 


آسمان خالی شد از فریادتان

بیستون در حسرت فرهادتان

 


کوه کندن گر نباشد پیشه ام

بویی از فرهاد دارد تیشه ام

 


عشق از من دورو پایم لنگ بود

قیمتش بسیار و دستم تنگ بود

 


گرنرفتم هر دو پایم خسته بود

تیشه گر افتاد دستم بسته بود

 

 

هیچ کس دست مرا وا کرد؟ نه!

فکر دست تنگ ما را کرد؟ نه!

 


هیچ کس از حال ما پرسید؟ نه!

هیچ کس اندوه ما را دید؟ نه!

 


هیچ کس اشکی برای ما نریخت

هر که با ما بود از ما می گریخت

 

 

چند روزی هست حالم دیدنیست

حال من از این و آن پرسیدنیست

 


گاه بر روی زمین زل می زنم

گاه بر حافظ تفأل می زنم

 


حافظ دیوانه فالم را گرفت

یک غزل آمد که حالم را گرفت:

 

 

«  ما زیاران چشم یاری داشتیم

خود غلط بود آنچه می پنداشتیم »







برای شنیدن یا دانلود دکلمه این شعر اینجا کلیک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
قلم پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 19:59

سلام وقت به خیر !! شعر زیبایی بود اما شاعرش کی بود؟؟ همیشه وقتی شعر یا متنی رو مطالعه میکنم و اون متن خیلی به دلم میشینه فقط یه جمله میگم: هر چه از دل براید لاجرم بر دل نشیند!!!
من خودم هم دست به قلمم و به راحتی با هر اثر هنری ای مخصوصا شعر ارتباط برقرار میکنم احساس شاعر این شعر خیلی پاک و زیبا بود!!!

shanaz ghalibaf دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 18:23

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد